گوگرد بنتونیت دار 88% که حاوی 88% گوگرد و 12% بنتونیت می باشد که برای خاک های قلیایی بکار می رود تا آن را از لحاظ PH خنثی نماید، همچنین بنتونیت موجود در این کود خاک هایی را که از لحاظ کلسیم و سایر مواد معدنی و سیلیس دچار کمبود هستند را غنی از مواد معدنی می نماید و این کود قادر است به دلیل داشتن گوگرد با درصد بالا کلیه امراض و بیماری هایی که در خاک است و همچنین انگل های مضر را از بین برده و موجب تقویت باکتری های مفید خاک می گردد.

مزایای استفاده از کود گوگرد بنتونیت دار 88 درصد:

  • پایین اوردن PH خاکو بهتر شدن وضعیت جذب عناصر مانند نیتروژن، فسفات و عناصر ریزمغذی، آزادسازی مواد غذایی تثبیت شده در خاک.
  • گوگرد نقش مهمی در فرآیند فتوسنتز در گیاه دارد و کمبود آن رشد گیاه را کم می کند یعنی با مصرف این کود رشد گیاه زیاد می شود.
  • مقاومت گیاه را در شرایط سرما افزایش می دهد.
  • مقدار قابل توجهی از ذرات گوگردی در زمان رشد به سولفات تبدیل شده و نیاز گیاه به این عنصر مغذی را تامین می نماید.

 نحوه مصرف گوگرد بنتونیت دار 88درصد گرانوله:

برای فعالیت میکروارگانیسمهای اکسید کننده گوگرد لازم است رطوبت در حد کافی در محیط وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد چنین شرایطی را از لحاظ مواد آلی و رطوبت بهتر بتوان در داخل چالکود در کنار درختان فراهم نمود. در ابتدا باکتریهای تیوباسیلوس گوگرد را به سولفات تبدیل کرده و با تشکیل و تجمع آنیون سولفات در محیط ریشه درخت،‌ اسیدیته موضعی در اطراف ریشه درختان پایین آمده و حلالیت املاح غذایی مختلف افزایش می‌یابد