سهم ایران از بازار 230 میلیارد دلاری روسیه افزایش می یابد
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به بازار بزرگ 232 میلیارد دلاری روسیه گفت: سهم ایران از این بازار تنها 580 میلیون دلار بوده است.


    به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران علیرضا پیمان پاک در کارگاه آموزش تجارت با روسیه ویژه تجار و بازرگانان  با اشاره به آمار 5 ساله صادرات و واردات روسیه گفت: 80 میلیارد دلار از مجموع واردات روسیه از کشورهای اروپایی و سایر کشورهایی انجام می شد که بعد از جنگ اوکراین به تحریم روسیه پرداختند.

وی افزود: همین موضوع نشان دهنده یک بازار بزرگ در روسیه است که تجار ما می توانند هرچقدر توان دارند، در این بازار سهیم شوند اما متاسفانه تاکنون از حجم کلی 232 میلیارد دلار واردات این کشور سهم ایران تنها 580 میلیون دلار بوده است.

پیمان پاک با اشاره به برگزاری نشست های متعدد با هیأت های اقتصادی و تجاری روس در ایران و روسیه گفت: سازمان توسعه تجارت چند فاکتور مهم را برای توسعه تجارت با روسیه در دستور کار قرار داده است. توسعه بازار مهمترین فاکتور در این میان است. به این معنا که ساز و کارهایی را ایجاد کنیم که تجار ایرانی و روسی بر مبنای آن ارتباط درستی با یکدیگر برقرار کنند.

وی افزود: مسئله اصلی این است که ویژگی‌ها و فرصت های اصلی بازار روسیه مشخص شود. ضمن اینکه توزیع کنندگان اصلی بازار روسیه با تجار ایرانی آشنا شوند. در سال های گذشته شاهد بودیم که توزیع کالاهای ایرانی در روسیه توسط کشورهای ثالث انجام می‌شد.